mandag 14. mai 2012

Oppsummering vår 2012

Foto
Jeg har lært mye nytt om fotografi dette halvåret. Jeg kunne lite om foto før vi begynte med faget. den grunnleggende opplæringen har gjordt det lett for meg å følge med og lære nye ting. Gjennom dette halvåret har vi lært mye om instillinger på kameraet som kan være nyttig for å ta bra bilder. Jeg syns det har vært gøy å lære om foto og føler jeg sitter igjen med mye nyttig kunnskap som jeg kan ta med meg
videre. Utfordringene vi har fått underveis synes jeg har vært spennende og lærerike. De har variert i stor grad noe som har gitt meg utfordringer og mer kunnskap. Oppgavene har vært kjekke og jobbe med, de har gitt meg mulighet til å tenke kreativt og nytt. Jeg syns faget har vært spennende og gøy!


Blogging
Jeg har ikke en blogg på fritiden så jeg lærte mye om bruken av blogg. Jeg har bare brukt blogg i skolesammenheng. Det var en oversiktlig måte å vise bildene på. Det er lett å gå frem og tilbake mellom de gamle og nye innleggene. Bloggen har gitt meg mulighet til å dele bildene mine med andre. Muligheten til å se på de andres arbeider er inspirerende og gøy. På grunn av at jeg ikke har jobbet så mye med blogging før var det vanskelig å få med seg alle de tekniske tingene man kan gjøre på en blogg. Men etter en kort repitisjon gikk det fint å linke til ulike nettsider og fotografer. 


Arbeidsmetoder
Jeg er fornøyd med hvordan vi har jobbet med faget. Det har vært en passende arbeidssmengde som har gjort at de fleste blogginnleggene og oppgavene har blitt utført på skolen og ikke hjemme. Veksling mellim blogging, fotografi, fotostudio og eksklusjoner har ført til at faget blir enda mer spennende og variert. Eksklusjonene var lærerike og nyttige. Vi fikk se hvordan foto kan bli brukt i ulike sammenhenger. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar